Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

Появиха се първи тестове за производителността на WebCL

А те показват впечатляващи резултати за новия стандарт WebCL, който ще впрегне изчислителната мощ на многоядрените CPU и графични процесори за обслужването на уеб приложения.

07 юли 2011
6910 прочитания
6 одобрения
0 неодобрения

В случай, че сте пропуснали, припомняме, че WebCL е уеб ориентиран стандарт, който оползотворява изчислителната мощ на съвременни многоядрени CPU и графични процесори (GPU) за обслужването на уеб приложения. Според уверенията на организацията Khronos Group, стандартът може да бъде много полезен за неща като редактиране на фотографии и видео, както и за обработка на физически ефекти в игрите. Иначе казано, WebCL обещава да промени коренно представите ни за уеб графиката и да я доближи до тази, с която сме свикнали в съвременните desktop приложения.

А първите WebCL разработки за Webkit и Firefox вече са факт. благодарение на Samsung и Nokia. Южнокорейската компания е разработила прототип на WebCL браузърен плъгин за Webkit. Той е създаден с цел демонстрация на възможностите на WebCL и засега не е достъпен за масовите потребители, но показаните от него резултати в първите тестове за производителност са много обещаващи.

Първи тестове за производителността на WebCL



При демонстрация на лаптоп MacBook Pro, базиран на процесор Intel Core i7 с честота 2,66 GHz, и с дискретна видеокарта NVIDIA GeForce GT 330M са пуснати тестове, показващи обработка и изграждане на графична сцена с използването на JavaScript и WebCL. Разликата е, меко казано впечатляваща – докато JavaScript успява да обнови екрана с честота едва 5-6 кадъра в секунда (fps), WebCL рендва картината с в честота 78-114 fps.


При обработката на друга сцена разликата между JavaScript (1-2 fps) и WebCL (87-105 fps) се оказала още по-фрапираща. Плъгинът на Samsung засега може да работи само в браузъра Apple Safari и на операционна система MacOS X, инсталирани на машини с NVIDIA-базирани видеокарти, които поддържат OpenCL 1.0.


Компанията Nokia също вече има собствено решение за WebCL, но то работи само в браузър Firefox 4 на 32-битови операционни системи Windows Vista, Windows 7 и Linux. В този случай за работата на плъгина е необходимо наличието на AMD OpenCL APP SDK. За съжаление, до момента няма информация за тестове и за производителността на WebCL плъгина на Nokia. 

6 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Тест"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Появиха се първи тестове за производителността на WebCL"



    

абонамент за бюлетина