Броени дни след старта на Google Drive, нова "облачна" услуга обяви и компанията LG Electronics. За разлика от предлагащата онлайн съхранение и споделяне на файлове Google Drive обаче, услугата LG Cloud има за цел да осигурява достъп в реално време до дигитално съдържание от различни електронни носители, в това число мобилни телефони, телевизори и компютри.
Въпреки, че думата „облачен" е сред най-актуалните термини в индустрията на информационните технологии, LG осигурява на своите клиенти уникална добавена стойност, подчертават от компанията. Според южнокорейския гигант, LG Cloud е първата услуга, която позволява на потребителите да управляват и да възпроизвеждат всякакъв вид съдържание на „три екрана", в това число Android смартфони, персонални компютри и Smart телевизори (включително, но не само CINEMA 3D модели), без да се нуждаят от отделен цифров приемник (set-top box).
Друга важна отличителна черта на облачната услуга на LG е технологията Real-time Streaming Transcoding. С нея конвертирането на съдържанието се осъществява в реално време на сървъра, вместо на устройството и така потребителите няма нужда да инсталират кодеци или приложения за конвертиране – процесът се извършва безжично и без намеса от страна на потребителите, обясняват от компанията.
За да използват услугата LG Cloud, потребителите трябва да свалят едноименното приложение съответно от онлайн магазините Google Play или LG SmartWorld за смартфоните с Android, от LG SmartWold за телевизорите LG Smart TV и от сайта на LG Cloud - за настолни и преносими компютри. Според компанията, облачната услуга извършва автоматично необходимата синхронизация между съдържанието на смартфона, облачния сървър, компютъра и телевизора.
LG Cloud ще се предлага както в платен вариант, така и безплатно, а обемът на наличното пространство за съхранение ще варира спрямо различните пазари и ще се обявява допълнително при анонсирането на услугата в конкретната страна, уточняват от българското подразделение на LG Electronics.
В заключение остана да припомним, че наскоро компанията представи у нас своето ново поколение CINEMA 3D SMART TV техника и обяви старта на още една услуга за достъп до съдържание, наречена 3D World.