Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

NVIDIA праща игрите в облака с клъстера за разпределени GPU изчисления GeForce Grid

Cloud системата NVIDIA GeForce Grid скоро ще даде възможност на геймърите да се наслаждават на любимите си игри дори на Android и iOS устройства със сравнително малкa графична производителност и без значение на това за каква платформа са предназначени гейм заглавията.

16 май 2012
11570 прочитания
30 одобрения
2 неодобрения

Концепцията за т.нар. "облачен гейминг" не е от вчера, а вече има и онлайн услуги (напр. OnLive), които я превъплъщават на практика, но вчера NVIDIA направи още една голяма крачка към реализацията й в по-достъпна форма. С други думи, NVIDIA най-после престана да говори за това как ще използва новите си Kepler-базирани графични ускорители в "облака" и представи комплексно решение за разпределени GPU изчисления, които ще се използват за визуализация и поточен пренос на гейминг съдържание през Интернет към компютърни устройства, които не притежават достатъчно графична мощ за пресъздаването им.

NVIDIA's Jen-Hsun Huangpresents  GeForce Grid

За изпълнението на тази задача NVIDIA е обединила усилията си с услугата за обалчен гейминг Gaikai, а инфраструктурата идва под формата на Cloud GPU клъстери, наречени GeForce Grid. Според графичния производител, GeForce Grid клъстерите ще осъществяват поточния пренос на съдържанието със забавяния не по-големи от 10 милисекунди, гарантирайки и бързо кодиране на видеопотока в реално време. Според официалната информация, предлаганата по такъв начин услуга на Gaikai ще бъде достъпна за телевизори, таблети смартфони, таботещи под управлението на Android и iOS.

NVIDIA GeForce Grid

Резюмирано накратко, най-важният аспект от приложението на Cloud системата NVIDIA GeForce Grid е в това, че всички сложни графични изчисления се изпълняват в "облака", а не на локалните устройства на потребителите, така че игрите ще могат да се използват на всякакви джаджи, без значение за каква платформа са предназначени първоначално – РС, Mac, PlayStation, Xbox или др. По време на официалното представяне е била проведена и демонстрация на GeForce Grid с облачен сървър, разположен на 16 километра от мястото на събитието, но гейм изживяването е било същото като при локално инсталирана игра, според впечатленията на колегите от The Verge.

NVIDIA GeForce Grid server density

Заедно с това представителите на Gaikai информират, че работят съвместно с NVIDIA и за създаването на допълнително съдържание за GeForce Grid. Специалистът (David Perry) от Gaikai например разкрил нов, непоказван досега шутър от първо лице (FPS), наречен Hawken, който бил демонстриран на таблет ASUS Transformer Prime. Пери играл срещу опонент, използващ телевизор LG Cinema TV, без да се налага употребата на какъвто и да било външен хардуер, ако не се смятат свързващите мрежови кабели.

Според наличната информация, освен с Gaikai, NVIDIA е сключила партньорски споразумения с още двама други доставчици на потокови игри - Ubitus и Playcast, а инициативата се подкрепя и от разработчици като Epic, Capcom и THQ.

NVIDIA GeForce Grid cluster data center

За съжаление, въпреки наличието на необходимите технологии и партньорства засега NVIDIA не съобщава кога евентуално можем да очакваме GeForce Grid системата за облачен гейминг в достъпен за по-широк кръг потребители вариант. Редно е да се отбележи също така, че въпреки незабележимото декларирано закъснение от страна на cloud сървърите, за безпроблемен гейминг ще е необходима много бърза и стабилна връзка с Интернет при клиентските устройства, както е и сега с използването на услуги от типа на OnLive. Това означава, че на този етап на технологично развитие облачният гейминг дори с NVIDIA GeForce Grid на своя страна ще е реално възможен само в големите градове (и то не във всички). По-масовото разпространение на концепцията обаче изглежда е само въпрос на време. 

30 одобрения
2 неодобрения
Още от рубрика "Lifestyle"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Neo2SHYAlien
16:12, 16 май 2012
Това означава, че на този етап на технологично развитие облачният гейминг дори с NVIDIA GeForce Grid на своя страна ще е реално възможен само в големите градове (и то не във всички). WTF ???
Интернет на мобилните устройства се подържа не само 3/4G адаптерите им. Ще е интересно какви ще са цените на игрите ползващи тези услуги и въобще софтуера
1
одобрения: 0
- Би ли ми казал кой път да хвана оттук? - попита Алиса.- Зависи накъде отиваш - отвърна Котаракът.- Все едно накъде...- каза малкото момиче.- Тогава е все едно кой път ще вземеш - рече Котаракът.
mallware
03:19, 17 май 2012
Игрите трябва да са по-евтини в този им вид, според мен. Вече какво ще решат - не знам.
2
одобрения: 1
kriss4an
17:55, 08 януари 2013
А кога ще може да се възползваме от услугата,защото машината ми остаря и това определено е много добра новина (:
3
одобрения: 0
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"NVIDIA праща игрите в облака с клъстера за разпределени GPU изчисления GeForce Grid"



    

абонамент за бюлетина