- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Въпреки, че най-популярните браузъри са безплатни програми и потребителските предпочитания към една или друга програма от този тип не носят преки изгоди за разработчиците, т.нар. браузърни войни са добър косвен ориентир за ориентацията на пазара. А през октомври 2012 г., ако се съди от данните на организацията Net Applications (получени на база наблюдения на 160 млн. уникални посетители на около 40 хил. уеб сайтове и цитирани от изданието The Next Web) той (пазарът) е гледал най-благосклонно на браузъра Internet Explorer, който е увеличил дела си с 0,5% за месец, докато Firefox губи 0,09% от парчето си, докато Chrome се е лишил от 0,31% лоялни потребители.
В процентно съотношение промените изглеждат незначителни, но въпреки това, те се оказват достатъчни за получаването на интересни резултати като цяло. Например, след последния отчетен период се оказва, че делът на Firefox за пръв път от много време насам пада под 20% (19,99%). В същото време този на IE9 достига 20,11%, докато Chrome към момента печели предпочитанията на 18,55% от Интернет потребителите, Opera увеличава своите почитатели с 0,01%,а Apple Safari губи 0,05% от тях.
Така лидер сред инструментите за сърфиране в Мрежата към днешна дата си остава Internet Explorer, чиито работещи версии държат общ дял от 54,13%. Като се има предвид скорошното излизане на Windows 8 в пакет с IE10, който скоро няма да заработи на Windows 7, перспективите на Microsoft браузърите изглеждат добре и в близко бъдеще.
Най-популярният браузър в света според сметките на Net Applications продължава да е IE8 с дял от 24,5%, въпреки че през последния месец тази версия е загубила 0,41% от потребителите си. Предполага се, че те са преминали на по-нова версия, тъй като IE9 отбелязва 0,66% растеж, докато IE7 пада с 0,37%, а IE6 (и такъв още се ползва) губи 0,37% от потребителите си.
В лагера на Mozilla нещата вървят добре въпреки отбелязаното падане под 20% за Firefox. Този браузър обаче твърдо държи втората позиция, въпреки, че Google Chrome му диша във врата с 18,55% от пазара.
за съжаление пълната функционалност на този софтуер убягва на повечето потребители и на тях им се струва прекалено "сложен".
А сложността в часност идва от огромните възможности за персонализиране и настройка.
Едно от нещата, които най-много ме "дразнят" е че OPERA първа въвежда "измисля" иновациите и всички копират от нея.
Ако трябва да изброя някои от тях то те ще са:
-първи въвеждат работата мултитабове в 1 прозорец
-Първи въведоха SpeedDeal
-Първи вкараха "gadjets" и др., които да се интегрират с броузъра
-Първи направиха синхронизацията за отметки, адреси , пароли и т.н. за всеки потребител ползващ повече от 1 комп.
-Първи направиха работеща/функционираща технология за zoom. Увеличаваше се всичко в страницата вкл. картинки и др. а не както Firefox и IE в началото ZOOM-a увеличаваше/смаляваше само текста.
Все пак съм пристрастен
Само да допълня че съм и сложил проверка на правописа за български и английски едновременно, и е единствения браузър с вграден e-mail клиент.
Мисля, че тези данни са много по-релевантни към текущото състояние при употребата на браузерите:
gs.statcounter.com