Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

РС технологиите, които трябва да изчезнат

22 април 2013
18664 прочитания
81 одобрения
63 неодобрения
Страница 1 от 3

Времето лети скорострелно, а толкова много морално остарели РС технологии сякаш не искат да напуснат сцената. Производителите на дънни платки заслужават поздравления за това, че ни помагат да удължим живота на хардуера си... Но и същевременно се оказва, че плащаме за много компоненти, които никога няма да използваме или ще използваме толкова рядко, че не си струва да ги имаме. Затова подготвихме дузина от динозаврите на РС технологиите, които би трябвало да напуснат хардуера ни, а ако се сещате за нещо, което сме пропуснали, споделете го в коментарите под настоящия материал.


Parallel ATA (PATA)

PATA (Parallel Advanced Technology Attachment) или по по-познат, като IDE (Integrated Device Electronics) е толкова стара технология, че може, дори да не сте я чували. Първоначалното й предназначение е било да служи, като интерфейс за механични твърди дискове и оптични устройства през праисторическата 1986-та година. А преди повече от 10 години, стандарта беше наследен от Serial ATA (SATA). Защо тогава все още се намира в РС кутиите ни?! 



PS/2 конекторите

IBM представи този вид конектори за мишки и клавиатури през 1987-ма година, заедно със серията си от PS/2 компютри. Това беше отчаян опит от страна на компанията да върне доминацията си на РС пазара по онова време, но нека се върнем на самите портове. Един от огромните минуси на PS/2 конекторите е, че не са hot-swappable, т.е. не се препоръчва да се включват/изключват PS/2 устройства докато компютъра работи, тъй като могат да се повредят. А днес, повечето клавиатури и мишки се свързват посредством USB, така че, защо са ни PS/2 портовете? Всъщност, имаме отговор на този въпрос, но никак няма да ви хареса. Повечето от големите ИТ компании изключват/премахват USB портовете от машините на своите служители, за да не могат да изнасят фирмени тайни на флашки.



PCIe x1 слотовете

В днешно време имаме нужда от мултилинейни PCIe (Peripheral Component Interconnect Express) слотове за видео карти и периферия. Единичните PCIe слотове са също толкова полезни, колкото зърната на костюма на Батман.



FireWire (IEEE 1394)

Apple проектираха тази високоскоростна серийна шина, която често се среща заедно с USB портовете на голяма част от РС-тата, включително и Mac-овете. Факт е, че това е технология от висок клас, но тя така и не успя да навлезе сериозно в РС индустрията, като повечето от външните HDD-та например, използват USB.


81 одобрения
63 неодобрения
Още от рубрика "Хардуер"
КОМЕНТАРИ ОТ  

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 494
zeroadhesion
10:03, 23 април 2013
Не съм съгласен единствено за кард рийдърите - това си е универсална технология колкото и USB.
1. Примерно имам камера в колата, която снима пътя, докато карам...не е нужно да я взимам всеки път с мен, само ми трябва да ѝ махна SD картата.
2. Примерно искам да си сложа модифициран ROM на Android устройството ми. Не е нужно да му слагам USB драйвъри за recovery режим, да вадя кабели и т.н. Само му прехвърлям новият ROM на MicroSD-картата и инсталирам през recovery-то.
3. Също така имам и Music Box на батерии, който работи с SD карти.
Качвам си mp3-ките на картата и го замъквам някъде.
1
одобрения: 5
gmladenov04
10:06, 23 април 2013
супер бот е писал тази статия. много от тези неща ползвам - оптични дискове, dvi, usb 2 и т.н. статията=epic fail!
2
одобрения: 3
Odhinn
10:55, 23 април 2013
Боже опази. Това определено е най-слабата статия която съм чел тук. Какво трябва да стане? Заради производителите на дънни платки, всички фирми трябва да сменят технологиите на производство, а потребителите цялата си периферия когато купуват ново PC или дъно? Нещо за card readers... захванете се да продавате PC части и тогава ще си говорим като ти дойдат с фотоапарат на производител X да търсят кабел, а стандарта на кабела няма нищо общо със стандартите които са се наложили на пазара... е какво да им кажа да си купят нов фотоапарат ли?
3
одобрения: 7
prodigy84bg
13:25, 23 април 2013
Специално за Parallel ATA не съм съгласен. Ако имаш работещ хард диск на този стандарт какво - да го хвърляш ли? В моя случай, това са 200GB допълнително пространство за съхранение на файлове, които рядко ползвам.
Оптичните устройства също имат приложение все още.
4
одобрения: 6
nordviking
13:53, 23 април 2013
Да интересни съвети, но все пак е много рано да отписваме толкова много портове, само да сме в крак с технологиите.Ако все пак купуваме чисто нова конфигураци тези съвети биха били полезни, но само ако конфигрурацията е от много висок клас.Евентуално тези съвети биха били много добри след няколко години....а може би тази статия е преведена от някой американски сайт, където вманиачени в новите неща хора биха им обърнали по-особено внимание....Но като практични хора - ние българите едвали бихме се съгласили с написаните неща..
5
одобрения: 8
tehnodruma
14:18, 23 април 2013
CD audio дисковете се ползват все още от повечето DJ. Мислете малко преди да пишете глупости!
6
одобрения: 4
vesi477
16:15, 23 април 2013
Определено една от най-слабите статии които съм чел. Това че на автора не му трябва DVD не значи, че на никой друг не му трябва. Оптичните дискове си остават най-добрия вариянт за бекъп на голям обем от информация. Относно портовете ако производителите правят както автора иска ще трябва като ти гръмне монитора, да си купиш и цял компютър заедно с цялата периферия само защото новите монитори няма да имат стария порт на компютъра.
7
одобрения: 5
¦•••SHERIFA•••¦
17:17, 23 април 2013
test
8
одобрения: -3
stanyo
17:38, 23 април 2013
Съгласен съм за firewire рPCIx1 и eSATA - това са портовете, които никога не съм използвал. Иначе eSATA дъното ми си вървеше с един чудесен кабел дето си взимаше ток от 2 USB порта.
9
одобрения: 0
JollyRoger
09:49, 24 април 2013
До vesi477
Аз лично се съмнявам, че авторът на въпросната спорна статия е в позиция да иска каквото и да било от производителите (или от читателите), но съм сигурен, че производителите биха искали точно това – като ти изгори порта, да сми смениш целия компютър.;))) Защото това носи значително по-голяма печалба, и то не само на производителя, а на цялата верига – от завода до търговеца, че и до банката, която ще ти отпусне потребителски кредит “с облекчени условия”, за да си купиш новия компютър.
Затова и щем-не щем повечето от нещата, които се споменават в статията, сигурно наистина ще изчезнат скоро – но не защото не се ползват или не са полезни, а защото капитализмът и нуждата от печалби и “ръст на икономиката” го изискват :о)))) То, като се замислиш, и конските каруци още се ползват, а трабантът върши същата работа като фолксваген-костенурката, но едното е обречено да остане само в музеите, а другото ще се управлява с iPhone …. справка - [ препратка ] е логиката и при компютърната техника – заменят ни едни неща с други, които вършат горе-долу същата работа, само дето са по-“модерни” (и по-скъпи).

Колкото до останалите недоволни … не разбирам, защо сте я завземали толкова навътре тая статия – това е просто една гледна точка. Това че не отговаря точно на вашата не я прави по-лоша или “по-слаба”, просто е различна. На мен пък ми допадна – смятам, че е забавна и дава достатъчно храна за размисъл ... а какво повече може да иска човек от една непретенциозна статия ...
Бъдете здрави
10
одобрения: 3
Keep smiling
nikson777
14:41, 24 април 2013
Не съм видял досега фотограф да ползва кабел.Всички с малки изключения си ползват четец за картите памет.Трябва ли ми USB3 ,за да бодна една мишка към дъното? Или да "източа" огромен 1MB файл? Иначе е ясно - USB3 след време ще затрие не само Sata, но и Тъндърболта
11
одобрения: 0
moliva85
15:21, 24 април 2013
Аз за много от портовете съм съгласен! Естествено няма да изчезнат с магическа пръчица още утре, но определено трябва да се редуцират и да започнат да отпадат един по един.... За какво ми е VGA на лаптопа?!?!? та нали имам HDMI?
12
одобрения: -4
masterfu
21:23, 25 април 2013
възможно най-слабата статия тук!
13
одобрения: 1
Militarry Engineer
pu6kata
10:57, 27 април 2013
PCI-e слотовете са много полезни даже и не само, че не трябва да се премахват, а трябва да се слагат повечко бройки на някои дъна. Ако се махната на какво да редя копачите?
14
одобрения: 0
proffy
12:43, 29 април 2013
Поне половината идеи са пълна глупост: за картовите четци, USB2, оптични дискове. На това отгоре е написано неграмотно: кабелът не дава мощност, а захранва . Да се научи как се превеждат някои думи.
15
одобрения: -1
i.ivanov_locksys
23:06, 29 април 2013
Много, много слаба статия.Освен това автора не прави разлика между технология(това е жаргон на технологичен процес за производство) и конструктивно решение на продукта.Другият голям проблем е, че автора не е запознат с използването на карти памет в машиностроенето.Card readers са основен аксесоар на CNC програмистите.Този автор просто не е в час за много неща.
16
одобрения: 1
Анонимен
09:07, 30 април 2013

а i.ivanov_locksys не прави разлика между пълен и непълен член, ама иначе и той тръгнал акъл да дава .
17
одобрения: 2
geobal22
11:44, 06 май 2013
Зависи с какви периферни устройства разполагаш и с които не искаш да се разделиш само заради "старите" им портове. Към лаптопа връзвам външен монитор който има само VGA изход. Ако лаптопа нямаше такъв вход оределено щеше да ми е затруднено (има и преходници все пак).
А заради общението ми с Националната агенция за приходите (НАП) все още използвам и флопито с дискетите. Явно авторът си мисли, че флопито отдавна е умряло, и затова не го предлага за изхвърляне, но то все още се ползва доста широко.
18
одобрения: 1
ELMANTEC
11:50, 07 май 2013
Много кофти статия.... автора направо се е престарал. Аз ежедневно използвам голяма част от тук описаните технологии, а и не само аз, но и приятелите ми. Заглавието пък гласи "PC технологиите,....", а тук се говори предимно за портове. Много зле.
19
одобрения: 3
ELMANTEC
11:54, 07 май 2013
забравих да добавя: В последно време качеството на материалите и статиите в PC WORLD (любимото ми IT списание) силно спадна. През 2008 нямах търпение да пристигне новия брой и го четях навсякъде, а сега ги преглеждам отгоре отгоре и затварям непрактичното дигитално издание, препълнено с правописни, граматически и стилистични грешки.
20
одобрения: 2
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"РС технологиите, които трябва да изчезнат"



    

абонамент за бюлетина