- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Видео ефектите в съвременните игри стават все по-зрелищни, а поведението на обектите и персонажите – все по-реалистично, Така ще продължи и занапред, ако се съди от последните разработки в областта на анимацията. И след като на бял свят излязоха доста ефектни решения за рендеринг в реално време на коси и на лицеви изражения, сега виждаме подобно решение и за течностите.
Демострация на такава симулация за поведението на течностите се е появила наскоро в сайта Physxinfo, а според наличното видео новата технология, наречена Position Based Fluids, доста напомня решението, симулиращо физиката на тъканите във PhysX SDK.
Въпреки, че на места ефектите изглеждат леко преекспонирани, видеото определено впечатлява, а демонстрацията оставя положителни впечатления. А ако се вярва на източника, картината се рендерира в реално време с честота 30 кадъра в секунда само с една видеокарта NVIDIA GeForce GTX 580.
Всичко това е интересно, защото досега в игрите такава технология на практика не се използва, но внедряването й определени би вдигнало рейтинга на хитовите гейм заглавия. Подробности за новата технология се очакват скоро - когато алгоритъмът й бъде въведен в поредния PhysX билд за разработчици.
Скоро и CF няма да ни спаси :D