- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Поредната стъпка към истинската реализация на концепцията за "облачен гейминг" стана факт по време на завършилото преди броени часове изложение E3 2013. В случая става въпрос за платформата GeForce Grid, която NVIDIA анонсира преди около година. Идеята на този клъстер за разпределени изчисления е проста на вид – да се осигури облачен ресурс за обработка на потокови данни в реално време за разположени на дистанция устройства. Крайната цел – да можем да играем зрелищни, графично интензивни игри дори на сравнително маломощни като хардуер мобилни устройства.
Миналата есен NVIDIA обяви и своите "облачни" графични процесори, а в петък, в рамките на шоуто E3 2013, компанията не само разказа още за тази своя услуга, но я показа и в действие, доказвайки, че GeForce Grid е напълно работоспособна среда.
По време на демонстрацията компанията е показала как доста ресурсоемка по принцип игра (в случая Borderlands 2) може да се играе безпроблемно на не особено мощна конзола, базирана на процесор Tegra 3 и работеща под управлението на ОС Android. Как изглежда това, можете да видите на видео клипчето по-долу, направено от колегите от онлайн ресурса Android Central.