Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

IBM: потребителите дават лични данни срещу добавена стойност

Big Data, Analytics и Cloud Computing инструменти са нужни на търговците, за да могат те да посрещат нуждите на онлайн потребителя от индивидуално отношение, твърди ново глобално проучване на IBM

14 януари 2014
7783 прочитания
3 одобрения
0 неодобрения

Потребителите са склонни да споделят с търговците информация за себе си най-вече ако получат индивидуално отношение и добавена стойност в замяна, гласи един от изводите в ново изследване на IBM сред над 30 000 потребители в глобален мащаб, представено на годишната конференция на Националната търговска федерация (National Retail Federation).

Online shopping

Според въпросното проучване на "голямата синя", делът на потребителите, склонни да споделят своето местонахождение с търговските вериги, почти се е удвоил за една година, достигайки до 36%. 32% от потребителите биха споделили данни за социалния си статут, а 22% биха предоставили номера на своя мобилен телефон, за да получават текстови съобщения. За да спечелят доверието и лоялността на потребителите, доставяйки им допълнителна стойност в замяна, търговците трябва да имплементират Big Data and Аnalytics стратегия, така че да могат да се възползват от информацията, получена от клиентите", смятат в IBM.

Big data and analytics

Но какво всъщност искат потребителите? Проучването на IBM показва кои са 5-тте най-важни потребности на потребителите, касаещи пазаруването при наличието на пълна гама от търговски канали (пазаруване онлайн, през телефон и в търговски вериги).

- Унифициране на цените във всички търговски канали;

- Възможност за поръчване на стоки извън наличност и директна доставка по домовете;

- Опция за проследяване на статуса на поръчката;

- Наситеност на продуктовия асортимент по веригата;

- Възможност да се връщат стоки, закупени онлайн, във физическите магазини.

Според проучването на IBM потребителите попадат в 4 различни групи, определяни от техния интерес и употреба на социални и мобилни технологии, докато пазаруват. Около 19% от проучваните потребители изостават в тази класация - те не използват технологии, за да пазаруват. 40% от купувачите използват социални и мобилни технологии за събиране на информация, но не са склонни да ги използват за пазаруване. 29% използват социални и мобилни технологии много по-интензивно за всичко - от проучване до поръчване на стоки. Други 12% от проучваните потребители са класифицирани като "пионерите" ("trailblazers"), тези които използват технологиите през всички канали и базират своя избор на търговска верига в зависимост от това дали тя му предоставя тази възможност. Проучването на IBM предвижда още, че използването на технологии за проучване или пазаруване ще се увеличи в бъдеще.

Online shopping

Междувременно потребителите все по-усилено пазаруват онлайн. През 2013 г. 84% от купувачите, участвали в проучването на IBM, избират магазина, за да направят своята последна не-хранителна покупка. Тази година този процент пада до 72%.

Малко изненадващо, т.нар. "шоуруминг" ("showrooming") – практиката да търсиш стоките в магазина, но да ги купуваш онлайн – избледнява. Докато повечето участници в проучването са имали тази практика, само 30% от всички пазаруващи онлайн всъщност са резултат от шоуруминга – почти 50% спад спрямо миналата година. 70% от онлайн покупките са направени от купувачи, директно от Интернет.

showrooming

Според IBM, използването на пълната гама търговски канали изисква от търговците да комбинират цялата налична информация за потребителското взаимодействие – било то от магазина, онлайн или на мобилно устройство – с външна информация от социални медии, видео и др. Проблемът за повечето търговци е не само да комбинират цялата информация, за да си създадат единен облик на потребителя, но и също да могат да реагират своевременно на неговите запитвания и реакции. Потребителите очакват от търговците да се учат от техните действия, за да могат да получават персонализирани оферти и отношение.

Търговците трябва да се възползват от възможностите на cloud computing-а, за да подсилят стратегията при използване на различни търговски канали, защото това би им доставило най-бързия и ефективен начин да се справят с широкия набор от информация, събрана в единна безопасна платформа, добавят още аналитиците на IBM. 

3 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Пазар и анализи"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"IBM: потребителите дават лични данни срещу добавена стойност"



    

абонамент за бюлетина