- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Тазгодишната конференция на разработчиците на игри GDC 2014 нямаше как да мине без анонсите на редица важни гейм енджини, а наред с Unity 5, сред очакваните беше и новият Unreal Engine 4 на компанията Epic Games, която заедно с новата версия представи и нов, значително по-достъпен бизнес модел за разпространение.
За разлика от струващите стотици хиляди долари лицензи на предишните версии на еднжина, новият Unreal Engine 4 ще бъде достъпен за заинтересованите на абонаментен принцип само срещу $19 на месец. Освен това, Epic Games планира да получава по 5% от приходите на игрите, базирани на UE4. Това със сигурност ще зарадва разработчиците, тъй като досега такъв щадящ модел на разпространение имаше само UDK – версията на енджина с опростена поддръжка, предназначена за независимите създатели на игри.
Както може да се очаква, Unreal Engine 4 предоставя на гейм разработчиците добре развита екосистема, включваща поддръжка от инженерите на Epic Games, достъп до техническата документация, библиотеки с примери и форуми. Освен това енджинът на Epic Games се обновява редовно, а текущото издание съдържа инфраструктура за поддръжка на всички необходими съвременни технологии, в т.ч. Oculus VR, Linux, Valve Steamworks, Steam Box, HTML5.
Към днешна дата вече има около двадесетина игри, които се разработват на базата на Unreal Engine 4, като сред тях са и две на самата Epic Games – заглавията Daylight и Fortnite.