Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

Програмният интерфейс DirectX 12 вече е официален

DirectX 12 е съвместим с всички съвременни GPU чипове на основните производители и ще се поддържа от всички платформи на Microsoft, стана ясно от презентациите по време на GDC 2014.

21 март 2014
12845 прочитания
46 одобрения
0 неодобрения

Както се очакваше, по време на конференцията за разработчици на игри GDC 2014 в Сан Франциско, Microsoft представи официално новата версия на своя програмен интерфейс (API) DirectX 12, който обещава както по-добро качество на графиката, така и повече ефективност при нейната обработка.

DirectX 12

Според споделената информация, в DirectX 12 е въведена нова версия на един от ключовите компоненти на интерфейса - Direct3D. Според Microsoft, той е бил съществено преработен и е станал значително по-бърз и ефективен. Така Direct3D 12 позволява създаването на по-качествени графични сцени, изобразяването на повече обекти и възможно най-пълноценно използване на немалките изчислителни ресурси на съвременните графични процесори (GPU).

DirectX 12

Както може да се види на диаграмите, разпределението на информационните потоци и натоварването върху CPU в 3Dmark е доста по-равномерно в DirectX 12, отколкото е при DirectX 11

Както може да се види на диаграмите, разпределението на информационните потоци и натоварването върху CPU в 3Dmark е доста по-равномерно в DirectX 12, отколкото е при DirectX 11

При това, всички споменати предимства няма да са достъпни само за скъпите високопроизводителни компютърни системи. Напротив, Microsoft обещава пълна поддръжка във всичките си платформи за всякакви устройства: смартфони, таблети, лаптопи, настолни компютри и конзолата Xbox One.

Подобренията във всички направления са постигнати благодарение на внедряването на достъп на по-базово ниво до хардуерните ресурси, стана ясно още от презентациите, посветени на DirectX 12, по време на GDC 2014. Това ще позволи на игрите по-ефективно да използват многопоточната мащабируемост и ресурсите на централните процесори (CPU). Заедно с това е намалено непроизводителното използване на GPU ресурсите благодарение на въвеждане на таблици за дескриптори и кратки източници на информация за състоянието на обектите. Освен това, в Direct3D 12 е добавен и набор с нови инструменти за рендеринг, който съществено повишава ефективността на някои алгоритми.

От Microsoft, специално отбелязват, че за да се възползвате от всички преимущества на DirectX 12 съвсем не е задължително да си купувате нова видеокарта. Новият API ще може да работи спокойно на над 80% от предлаганите към днешна дата компютърни системи за гейминг. Поддръжка за DirectX 12 засвидетелстваха всички основни доставчици на графични решения и чипове, в това число AMD, NVIDIA, Intel и Qualcomm, която разказа и за предимствата на новия програмен интерфейс за мобилните устройства (вж. схемата по-долу). Самите игри с поддръжка на DirectX 12 пък вероятно ще се появят към 2015 г.

DirectX 12 benefits for mobile

Всички налични подробности за новия програмно-приложен интерфейс DirectX 12 вече са публикувани в MSDN блога на Microsoft, откъдето, ако имате интерес, можете да научите детайлите от първа ръка. 

46 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Софтуер"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Програмният интерфейс DirectX 12 вече е официален"



    

абонамент за бюлетина