Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

Българите сърфират в Мрежата през всички възможни устройства

Това показват резултати от скорошно проучване по поръчка на Samsung, според което браузенето в интернет е най-използваната функция на всички съвременни технологични устройства, включително смартфони, таблети и телевизори

22 май 2014
8382 прочитания
13 одобрения
1 неодобрение

Това, че сърфирането е най-използваната функция на съвременната компютърна техника и повечето от модерните "свързани" джаджи едва ли може да бъде изненада за някого, но все пак е интересно да се отбележи, че това важи и за родната действителност, при това за наистина всякакви устройства – не само смартфони и таблети, но дори и за телевизори. Това сочат данните от проучване, проведено от компанията Gemius по поръчка на Samsung през април, в което се изследват навиците и нагласите на българските интернет потребители по отношение на технологиите.Отношението към модерните технологии и устройства, начина по който ги избират, за какво и как ги ползват, кои са предпочитаните марки са сред основните въпроси, включени в проучването, което е представително и обхваща потребители на всички технологични марки на възраст между 18-55 години от големите градове. А ето накратко и обобщение на някои от най-интересните резултати за различните технологични сегменти.

Смартфони

Очаквано смартфоните са сред най-разпространените технологични устройства (66.2%), като 19.4% планират закупуване в близките 12 месеца. Желанието за връзка с интернет е водеща причина за купуване на смартфон (53.4) заедно с използването му за различни приложения (42.2%) и достъпа до имейл (41.6%). По отношение на демографското разпределение, за жените между 20 и 39 години водещ фактор е възможността за влизане в електронната поща, докато стимул за мъжете е желанието да са в крак с новите технологии. За по-младите потребители между 20-29 години най-важни са възможността за сваляне на приложения, както и фактът, че повечето им приятели притежават смартфон. По-големият размер на екрана е водещ за 21.8% от потребителите.

internet serfing with smartphone

Преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смартфона си, с различна честота на използване, като почти 80% от притежателите на смартфони се свързват с интернет през тях минимум няколко пъти на ден. Над 30% от респондентите обаче познават и ползват само основните функции на своя телефон, а 4.3% никога не са го свързвали с интернет. Най-чести ползватели са мъжете, а по отношение на възрастта – хората между 30 и 39.

Според изследването на Gemius, водещата марка сред притежателите на смартфон е Samsung (38.3%), следвана с голяма разлика от Nokia (18.7%), Sony/ Sony Ericsson (12.2%), HTC (11.2%) и Apple (11%). Интересно е, че Apple и Blackberry са особено използвани марки от жените и хората между 20 и 29 години.

Таблети

Сред технологичните устройства таблетите са значително по-слабо разпространени (25.7%), но заедно със смарт телевизорите (15.3%) и смарт телефоните (19.4%) те са сред най-желаните уреди за покупка – съответно16.6%. Подобно на смартфоните, всеки трети от притежателите на таблет посочва марката Samsung (31.8%), следвани от Lenovo (15.2) и Apple (10%). Що се отнася до начина на свързване с интернет, почти наполовина е разделението между таблетите с Wi-Fi и 3G/4G и тези само с Wi-Fi.

internet serfing with tablet

Основните функции, които притежателите на таблети използват в своите устройства, най-често са сърфиране в интернет (80.5), електронна поща (56.4%) и различни приложения (55.8%). Значителен е процентът и на потребителите, които използват таблета за игри – 49.9%. По отношение на най-често използваните приложения има по-голямо разнообразие – през приложения за четене на книги и списания, прогноза за времето, карти до приложения за фитнес и спорт. Интересно е да отбележим, че 24% от респондентите отговарят, че използват приложения с образователна цел. Почти половината от потребителите свалят от 2 до 10 приложения месечно, като 11.3% са тези, който свалят 50 и повече приложения на месец, а 13.2% не свалят нито едно. Разбира се, преобладава свалянето на безплатни приложения – 65.6% от респондентите заявяват, че всички свалени от тях приложения са безплатни.

По-голямата част от притежателите на таблети познават всичките им функции, но ги ползват с различна честота.

Телевизори

Малко под 40% от притежателите на телевизор с плосък екран имат смарт модел. Изпълнителите на проучването твърдят, че Samsung e най-разпространената марка сред хората със смарт модели телевизори с дял от 35%. На второ място с 20.9% застава LG, следван от Sony с 18.9%. Отново преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смарт телевизора си, като почти 60% от потребителите ежедневно сърфират в интернет през телевизора си. Голяма част от притежателите на смарт телевизори обаче – над 30% - познават само някои или само основните функции и рядко използват други. 62.60% от потребителите свързват смарт телевизорите си и с други устройства като например смартфон или компютър, което означава, че допълнителните възможности на смарт телевизорите активно се ползват.

internet serfing with smart TV

По отношение на най-често използваните приложения на смарт телевизорите, потребителите отдават най-голямо предпочитание на YouTube – 45.5%, сърфиране в интернет – 30.7%, и слушане на музика онлайн – 25.9%. Интересни са нагласите на притежателите на смарт телевизори относно приложенията, до които биха искали да получат достъп – повече платформи за видео по поискване – 29.6%, новинарски приложения – 26.2%, повече електронни игри – 13.9%, както и приложения за онлайн търговия – 11%.

За притежателите на телевизор, който не е смарт, най-исканите предимства на смарт телевизорите са отделните приложения (31.65%), като например видео по поискване, следвано от по-голямо удобство при сърфиране в интернет (20.6%). 

13 одобрения
1 неодобрение
Още от рубрика "Интернет"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Българите сърфират в Мрежата през всички възможни устройства"



    

абонамент за бюлетина