- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Поредна сводка за състоянието на позициите на световното бойно поле на браузърите публикува аналитичната агенция Net Applications, която оценява положението в този сегмент към март 2015 г.
Първо място в рейтинга традиционно заема Internet Explorer. Според оценката на аналитиците, през миналия месец браузърът на Microsoft е бил ползван на 56,5% от настолните и лаптоп РС машини с връзка към интернет. За сравнение, година по-рано делът на IE е бил приблизително 58,0 %.
Прочетете още: Браузърни войни 2014: фронтовата линия към края на годината
Второто място убедително се заема от Google Chrome, който вече владее четвърт от глобалния браузърен пазар. Очевидно браузърът на Google продължава да укрепва позициите си, след като към март миналата година той е бил предпочитан от 17,5% от РС потребителите.
Тройката на най-предпочитаните браузъри отново се завършва Firefox, но тази програма е с доста по-лоши резултати в сравнение с периода преди година. Ако през 2014 г. този бразуър можеше да се похвали със 17,3 % от пазара, то сега неговият дял е по-малко от 12%,
На четвърто място в последната класация на Net Applications се разполага Safari, чийто дял за последните 12 месеца отбелязва леко намаляване на своя дял – от 5,7 до 5,0 %. На петата позиция е Opera с 1,2 % дял – приблизително толкова, колкото имаше и преди година.
Мястото е подходящо да напомним, че скоро на световната арена на браузърите ще се появи нов играч - браузъра от следващо поколение на Microsoft. С появата на Spartan статистиките в този сегмент със сигурност ще станат значително по-интересни, тъй като доминиращият дял на Internet Explorer най-вероятно бързо ще започне да се стопява.