
Ревю: Денислав Славчев
Започнатата от нас преди време серия ревюта на новите графични карти на AMD продължава. В настоящия материал ще разгледаме картата Sapphire Radeon R9-380 Nitro Dual-X OC, която е налична на нашия пазар на цена около 490 лв.
Архитектурни забележки
За разлика от флагманската серия Radeon R9 Fury, при серията R9 300 производителите на графични карти получиха свобода в избора на дизайн. Обикновено, при проектирането се избират вече съществуващи системи за охлаждане още повече, че при R9-300 серията не става въпрос за ребрандирани стари, познати модели графични карти на R9-200 серията, която пък от своя страна (в по-голямата си част) е преродена HD 7000 серия. Независимо от това различия има и те са повече, отколкото може би се вижда на пръв поглед.
И така, в основата на графичната карта Sapphire Radeon R9-380 Nitro Dual-X OC лежи чипът Antigua (добре познатата Tonga ), който за пръв път беше използван в модела Radeon R9-285. (За съжаление, нямаме ревю на този модел.) Той се произвежда по 28 nm технологичен процес и за разлика от Tahiti има подобрена ефективност. В кристала на Antigua се крият 5 млрд транзистора, обединени в 28 блока, наречени Compute Unit. Всеки от тези блокове, съдържа в себе си по четири блока Single Instruction Multiple Data с по 16 потокови процесора. Към всеки блок Compute Unit има включени и четири текстурни блока, което прави общо 112 блока. Налични са четири 64-битови контролери за паметта и 32 конвейра (за разлика от R9-285 са редуцирани двойно) за растерни операции (ROP). Предшественикът Radeon R9-285 се предлагаше с обем от 2 GB графична памет (GDDR5), докато при R9-380 е удвоено количеството до 4 GB и на паметта допълнително е повишена тактовата честота. При всичко това е било успешно понижено енергопотреблението от 250W на 190W, увеличена е от два до четири пъти производителността при теселация и е използвана цветова делта компресия без загуба на качество, която икономисва до 40% пропускателна способност на паметта.
Технически характеристики на Sapphire Radeon R9 380 Nitro Dual-X OC