- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Не е особено приятно да си инсталираш някое привидно хубаво и съвсем “безплатно” Android приложение и след това то направо да ти отрови живота с досадни реклами. Не че няма подходящи “ад-блокери”, но все пак би било хубаво, ако можем да научаваме още преди инсталацията дали в избраното приложение има реклами или не. Именно такава възможност обещава да ни осигури магазинът Google Play от началото на 2016 г., когато ще добави към информацията за програмите специално обозначение даващо информацията дали те са “ad-supported” или не.
За целта всички разработчици на приложения в Google Play са задължени да дадат на администраторите информация за рекламите в програмите им. Това трябва да се случи до 11 януари 2016 г., а в случай на предоставяне на недостоверна информация съответното приложение може да бъде блокирано.
Прочетете още: Block This – блокиране на реклами в Android по български
Потребителите ще могат да научават дали приложението изобразява реклами в един или друг вид (пълноекранна, банерна и т.н.) от етикета Ads. В момента такъв има само за представителите на т.нар. family app категория, но от следващата година той ще стане задължителен за всички приложения в магазина на Google.