Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

Дигитална трансформация или проблеми в бизнеса – какво избират у нас?

Отговор на този въпрос, както и на други важни бизнес казуси, дава глобално проучване на компанията Progress за т.нар. дигитална трансформация. Според това изследване, 2/3 от компаниите в България смятат, че имат година да трансформират бизнеса си или ще усетят негативни последствия

26 май 2016
6006 прочитания
2 одобрения
1 неодобрение

 Напоследък в бизнес средите честичко се чува словосъчетанието “дигитална трансформация” и се загатва за това колко важно е това явление за бъдещето на съвременните компании. Защо обаче е важно за бизнеса, какво точно означава, как евентуално може да бъде осъществен този процес и какви са проблемите, свързани с него? Това са някои от въпросите, отговор на които се опитва да даде едно ново проучване на Progress, под чийто бранд Telerik вече оперира в нашата страна.

Digital transformation or digital resistance

Проучването „Трансформира ли се наистина бизнесът, или живее в дигитална съпротива?“ е проведено през март 2016 г. в 10 държави, включително България, и цели да разкрие как бизнес лидерите гледат на дигиталната трансформация и как ще адресират съпътстващите я предизвикателства. В него участват над 700 бизнес лидери от малки, средни и големи компании, сред които ръководители на маркетинг, дигитални и ИТ отдели, разработчици, ИТ архитекти, инженери и бизнес мениджъри на различни нива. Днес компанията обяви официално резултатите от това свое глобално проучване и ето накратко какво показват те:

Прочетете още: Telerik става Progress в България и отприщва дигиталната трансформация

Digital transformation or digital resistance

Според проучването, проведено в сътрудничество с Loudhouse (специализираното звено за изследвания на Octopus Group),  67% от организациите в страната ни смятат, че бизнесът им ще усети негативни последствия, ако не се трансформира дигитално до една година.

Според резултатите от проучването, 96% от организациите глобално и в България определят дигиталната трансформация като „важна“ през следващите 12 месеца. Същевременно, повече от половината участници (62%) посочват, че компаниите им все още отхвърлят нуждата да се трансформират дигитално, докато 59% смятат, че вече са закъснели.

Digital transformation or digital resistance

Топ приоритет за 50% от организациите в България е разширяването на пазарния обхват и навлизането на нови пазари, сочи също проучването. Малко над половината (57%) казват, че е-търговията е критична за дигиталната им трансформация, а 77% посочват, че тя е част от подхода им за дигитализиране на бизнеса. Голяма част от организациите (70%) в страната планират да инвестират в дигитални метрики за повече гъвкавост в управлението на уебсайтовете си в сравнение с 47% в глобален мащаб.

На глобално ниво организациите поставят на първо място подобряването на потребителското преживяване (61%), като, за да постигнат това, 71% ще се фокусират върху дигиталното си присъствие. Над половината от компаниите вече инвестират в навигирането на клиентското преживяване (57%).

Digital transformation or digital resistance

Резултатите от проучването показват още, че в България голяма част от дигиталните инициативи се ръководят от маркетинг екипите (67%) в сравнение с ИТ (33%). В глобален мащаб се наблюдава противоположна тенденция – ИТ отделът е водещ в дигиталната трансформация на бизнеса (72%, маркетинг – 28%). И в България, и глобално мнозинството от бизнес лидерите (съответно 70% и 77%) посочват, че е необходима по- добра синхронизация между ИТ и маркетинг отделите.

Digital transformation or digital resistance

Повече от половината участници от България посочват, че в организациите им липсват дигитални умения за реализиране на стратегията за дигитална трансформация (63%) и дигитално лидерство за определянето й (53%). Само 10% се чувстват изключително уверени, че имат най-добрите хора на точните места в организацията си в сравнение с 25% в глобален мащаб.

„Не е изненада за никого, че за да оцелеят в дигитализирания и свързан свят, задвижван от софтуерните иновации, компаниите трябва да трансформират бизнеса си. Но като че ли малко днес осъзнават, че ключът към дигиталната трансформация не е дигитален – той е на първо място в готовността и желанието на компаниите да се трансформират. Само тези, които развият гъвкав начин на мислене и инвестират в развитието на дигиталните умения на своите служители във всички отдели на организацията, ще успеят да се адаптират бързо към пазарните промени и да бъдат успешни вбъдеще“, коментира Васил Терзиев, главен директор „Иновации“ в Progress.

Digital transformation or digital resistance

Пълните резултати от проучването на Progress за България може да намерите в инфографиката на локализирания уебсайт на Progress, а на международния сайт на компанията е достъпен и целият доклад с изчерпателните изводи за състоянието на дигиталната бизнес трансформация в глобален мащаб.

2 одобрения
1 неодобрение
Още от рубрика "Пазар и анализи"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Дигитална трансформация или проблеми в бизнеса – какво избират у нас?"



    

абонамент за бюлетина