- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Facebook отдавна е доста повече от социална мрежа. Напоследък все повече расте значението на ресурса и като рекламна платформа и, разбира се, именно това я прави печеливша за собствениците й. Точно затова Facebook е особено активна в развитието на своя рекламен бизнес и постоянно предлага все нови и нови решения за ефективен маркетинг на стоки и услуги.
От компанията обаче отбелязват, че въпреки изобилието от онлайн реклами и растящата популярност на онлайн магазините, все още около 90% от продажбите се осъществяват в традиционните физически магазини. Затова рекламата би била по-ефективна, ако отчита географското положение на потребителя и му показва, например, карта с най-близките търговски обекти и маршрутите до тях.
Прочетете още: Facebook знае за вас повече от роднините и съпруга ви
Именно това ще предлагат новите разработки на Facebook в рекламната сфера с идеята да бъдат доста по-полезни за рекламодателите. Защото пак на база на географското положение на потребителя, рекламодателите ще могат да проследяват и ефективността на рекламата си. Новия сведения в отчетите на Facebook ще показват дали след рекламата е имало повече посещения в магазина, така че да помагат на компанията да оптимизират тергетинга на своите рекламни кампании и да анализира резултатите.
Някои рекламодатели вече са успели да изпробват новите рекламни възможности на Facebook. Френската търговска мрежа E.Leclerc например със скорошна рекламна кампания е успяла да обхване 1,5 млн. потребители, които живеят в радиус от 10 км. от нейните магазини. При това било забелязано, че в 12% от случаите след кликове по рекламите се наблюдава и увеличена посещаемост в магазините на компанията през следващите 7 дни.
От Facebook информират, че новите метрики за посещенията в магазините на рекламодателите ще бъдат разгърнати глобално в близките месеци.