Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

ARM подготвя GPU Mali-G51: достъпно мобилно решение за VR приложения

На базата на този нов графичен чип ще могат да се създават по-евтини мобилни устройства с поддръжка на VR приложения и игри, обещават от компанията ARM.

01 ноември 2016
5681 прочитания
12 одобрения
0 неодобрения

За голяма част от производителите на всякакъв хардуер изгряващият сегмент на виртуалната реалност е источник на големи надежди, но и на тревоги. Защото потребителският интерес към VR устройствата лесно може да увехне, ако се сблъска с недостатъчна графична производителност. Затова за работа със съвременните VR шлемове обикновено се препоръчват мощни компютърни конфигурации или най-малкото смартфони от флагмански клас, които обаче са и доволно скъпи. Лъч на надежда за промяна към по-добро ни дава компанията ARM, която обещава да реши този проблем – поне в мобилния сегмент.

ARM GPU Mali-G51

Прочетете още: Виртуалната реалност и бъдещето на РС индустрията

Решението идва под формата на новия графичен процесор Mali-G51, който по думите на компанията е създаден специално за обслужването на VR проекти. Въпросният GPU чип е базиран на архитектурата Bifrost и поддържа API Vulkan. Една от особеностите на новото устройство е използването на двушейдърен модел на работа, който позволява обработката на два пиксела за един такт. Благодарение на това, даден обем работа се изпълнява с по-малко ресурси – както по отношение на енергията, така и като размери на чипа.

ARM GPU Mali-G51

Според официалната информация, новият мобилен графичен процесор Mali-G51 би трябвало да осигури фактически прираст на енергоефективността от 60% в сравнение с GPU чипа Mali-T830 при изпълнение на същия обем работа.

ARM GPU Mali-G51

При това новият чип използва и по-малко транзистори, благодарение на което е и с по-компактни (с около 30%) размери, както и с по-ниска цена. Така на базата на този нов графичен чип ще могат да се създават по-достъпни мобилни устройства с поддръжка на VR приложения и игри.

Заедно с Mali-G51 компанията ARM анонсира и новия видео процесор Mali-V61. той е предназначен за запис и потоково транслиране на видео и може да се използва в различни устройства – от дрони до умни телевизори.

ARM Mali-V61

Устройството дава възможност за мащабиране и осигурява поддръжка на различни видео резолюции – от 1080p с честота 60 к/с на едно ядро до 4K с честота 120 к/с на 8 ядра. Поддържат се също кодеци HEVC и VP9.

Появата и на двата нови видео чипа на ARM в комерсиални устройства се очаква съвсем скоро.

12 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Хардуер"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"ARM подготвя GPU Mali-G51: достъпно мобилно решение за VR приложения"



    

абонамент за бюлетина