“ози сайт използва бисквитки (cookies). јко желаете можете да научите повече тук. –азбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

»зкуствен интелект играе Quake като човек

04 юли 2018
2915 прочитани€
1 одобрение
3 неодобрени€

»зкуствен интелект играе Quake като човек

»зследователи от DeepMind научиха изкуствен интелект (»») да играе ешкън игра като човек. «а целта те са използвали силно модифицирана верси€ на Quake III Arena. “ехнологи€та загатва какви биха могли да бъдат виртуалните персонажи в бъдещи игри. «ащо пък не и ботове от ново поколение да помагат при тренировките на професионални геймъри?

—амите разработчици об€сн€ват, че овлад€ването на стратегическата и отборна игра представл€ват трудност за »». Ѕлагодарение на т€хната работа виртуални играчи, наричани агенти, са достигнали ниво съпоставимо и дори по-високо от това човек. »зползвани€т метод на учене е наречен “multi-agent learning” - т.е. множеството играчи тр€бва да действат поотделно, но същевременно да се научат да обедин€ват усили€та си.

ѕрочетете още: Google обучава изкуствен интелект да създава пространствени перспективи

≈кипът е използвал Capture the flag режима на Quake. јгентите е тр€бвало да бъдат научени на базови стратегии, както и да се адаптират в зависимост от конкретната арена. —ъщо така те тр€бва едновременно да си кооперират със съотборниците си и да се с противниците. Ќе на последно м€сто те тр€бва да адаптират играта си в зависимост от действи€та и стила на противника.

ѕравилата на CTF са прости, но динамиката в един такъв мач е комплексна. ќтборите от индивидуални играчи имат за цел да откраднат противникови€ флаг, като едновременно с това тр€бва да опаз€т сво€.

»нтересно е да се отбележи, че оптитните агенти печел€т мачове по-често отколкото хората. “ова обаче в гол€ма степен се дължи на т€хната по-гол€мо колаборативнист. —ъщо така виртуалните играчи са придобили човешко поведение, като следване на съотборниците си и причакване на противниците в т€хната база.



1 одобрение
3 неодобрени€
ќще от рубрика "Ќаука"
 ќћ≈Ќ“ј–» ќ“  
“р€бва да сте регистриран потребител, за да коментирате стати€та
"»зкуствен интелект играе Quake като човек"



    

абонамент за бюлетина